Ühistranspordiradade ja ratturite küsimus on olnud päevakorrast bussiradade mahamärkimisest alates.
Nagu näitas meie sügisel 2013 korraldatud aktsioon Tipp d'Und (loe kokkuvõtteid siit ja siit ning vaata üritust Facebookis), ei ole isegi tihe ratturite voog linnaliikluses üldjuhul teistele liiklejaile takistuseks, sest ratturitest on võimalik suurema vaevata mööduda. Kahe liiklusvoo – ühistransport ja teised sõidukid – vahele sunnitud rattur on oluliselt kitsamates sõidutingimustes ning selgelt suurema riski all, kui tee servas liigeldes.
TBW korraldajad leiavad, et ratturitele ühistranspordiradade serva loodav rattarada on tervitatav ning muudab ratturite liiklemist turvalisemaks ja mugavamaks, mis omakorda aitab kaasa ratast liiklusvahendina eelistavate inimeste hulga kasvule. Oluline on aga meeles pidada, et turvalisus suureneb vaid eeldusel, et teeserva kvaliteet seal ohutut (äkkmanöövreid mitte nõudvat) liiklemist võimaldab.
Toetame jätkuvat rattaradade markeerimist ka mujal sõiduteede servadesse. Senine kogemus näitab, et selliselt markeeritud read aitavad mootorsõidukijuhtidel selgemalt teel paikneda, jättes rattureile turvalisemat sõiduruumi nende teed ka liiklusseisakutes blokeerimata.
Ühistranspordiradade ja rattaliikluse küsimusest rahvusvaheliselt annab ülevaate Streetswiki ↗
Mida arvad sina rattaradade lisamisest ühistranspordiradade kõrvale? Kommenteeri allpool.
Kommentaarid
arvan, et peaks lubama ja ühistransport peaks lihtsalt ratturitega arvestama. Hetkel on suurim probleem liikluses just ühistranspordi ja ratturite vahel.
nagu ma aru saan, ei lubata rattureid bussiradadele vaid osadele teedele tehakse bussirajast paremale rattarada - iseenesest väga tervitatav asi. eriti oluline oleks selline rattarajakene endla tänaval viaduktist kuni suure-ameerika alguseni - praegu võtan peale viadukti paremale nagu ma tahaks suur-ameerikasse pöörata ja vahetult enne suure-ameerika algust trügin autode vahelt bussiraja paremasse serva tagasi ja sõidan edasi mööda bussirada (rikkudes praegu kehtivaid reegleid).
see arusaam, et rattur võiks elava liiklusega tänava paikneda bussirajast vasakul tundub teenivat seisukohta, et "pole rattureid, pole probleemi"
Tervitatav on see otsus t6esti, aga huvitav kas see kavandatav plaan on lihtsalt selle pärast, et seal ehitatakse/parandatakse teed hetkel/tulevikus? Ses m6ttes, et nii v6iks k6ik uuendatavad teed projektip6hiselt lahendada, et ka rattur sinna ära mahutada.
M6te on muidugi hea, et ratturil lubatakse seal s6ita ja olla.
Loodan ainult ka seda, et nad igasugused tänavakaevu luugid panevad kuskile teise kohta, v6i teise asetusega, et rattur ei peaks oma kitsaste rehvidega nende otsas s6itma. Minu jaoks on just täiesti tee ääres s6itmise ohtlikust t6stev faktor need luugid, äärekivi ja praht, mis sinna on kogunenud.
Sellest, et nad lihtsalt värviga seda rada eraldavad ei piisa, peab mingi äärekivi sinna vahele panema siis on ainult see sõit turvaline. Mind häirib kui minu kõrval sõidavad bussid ja autod.
Vitali, eks n2is kuidas see liiklemine seal hakkab olema, ja kui tervitatav see n2htus trolli/bussi juhtide seas on.
See, et m66da vuhisevad suured masinad l2hedalt m88duvad on jah kergelt problemaatiline, aga kui kumbki osapool teineteisele n2rvidele ei k2i ja see l2bi peedistama ei hakka, peaks ju sujuma. hea, et rada tuleb, n2is kuidas seal liigelda on.
Lisa kommentaar